Asser Activiteiten Na school

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

1. Wat zijn Asser Activiteiten Na school?
Kinderen tussen de twee en twaalf jaar kunnen na schooltijd meedoen aan naschoolse activiteiten zoals:

Kinderen leren nieuwe sporten of liefhebberijen kennen.
We zien kinderen graag verdergaan in zo’n pas ontdekte liefhebberij. Daarom werken wij samen met sportverenigingen, het ICO en andere instellingen en clubs. Dat maakt de stap naar zo’n nieuwe hobby gemakkelijker.

Kinderen ontdekken en ontwikkelen hun talenten.
Wilt u dat uw kind zijn talenten ontplooit? Door te schilderen met een echte kunstschilder, of te basketballen met een deskundige coach, merkt het kind: ik vind dit geweldig en ik ben er nog goed in ook. Of nee, schaken is toch echt niks voor mij. Nu je talenten ontdekken komt later van pas bij beroepskeuze of in de vrije tijd.

Kinderen leren te werken in groepsverband.
Een belangrijk doel van de naschoolse activiteiten is het vergroten van de sociale vaardigheden. Teamsporten, samen koken, in een bandje spelen of vergaderen over een voorstelling: je doet het samen…een mooie kans vooral voor kinderen die dat extra nodig hebben, ook voor later. 

2. Wie kunnen er meedoen aan de cursussen en activiteiten?
Antwoord: De cursussen worden in de gemeente Assen georganiseerd voor de kinderen op be basisschool. Soms zijn er ook activiteiten voor peuters. Voorwaarde is dat uw kind woonachtig is in de gemeente Assen, of er op school gaat. Bij de cursussen staat vermeld voor welke leeftijdscategorie (groepen) de activiteit bedoeld is.

3. Hoe werkt het?
De eerste keer maak je een account aan via de knop 'Inloggen' rechtsboven in het scherm. De gegevens die we vragen, hebben we nodig om jou en de aanbieder goed te kunnen informeren. Je kunt je aanmelden met je eigen e-mailadres. Ook je ouders moeten een e-mailadres invoeren, zodat zij ook alle informatie via de mail ontvangen. Wanneer je je hebt aangemeld, kun je je account de rest van je schooltijd blijven gebruiken.

Als je geen eigen e-mailadres hebt, kan daarvoor het e-mail adres van je ouders gebruikt worden. Bij e-mail adres en e-mailadres ouders vul je dan 2x het adres van je ouders in. Meer kinderen aanmelden kan ook. Wel moet dan voor elk kind (elke account) een uniek wachtwoord gekozen worden. Klik hier voor meer informatie.

Wanneer je je account hebt bevestigd (zie linkje in de e-mail), kun je inloggen en het aanbod bekijken (pagina OVERZICHT AANBOD). Als er een activiteit bij zit die je leuk vindt geef je je op, door op 'INSCHRIJVEN'  te klikken onderaan tegel van de cursus. In het vervolgscherm kun je je dan inschrijven. De knop 'Ik wil me inschrijven' staat onderaan. Via je e-mail krijg je alle informatie die je nodig hebt. Overleg wel even met je ouders! 

4. Wat kost het?
Wij proberen de kosten zo laag mogelijk te houden. Per activiteit staat wat de kosten zijn. 

5. Wat kan ik doen als ik niet kan betalen?
Zijn de naschoolse activiteiten voor u te duur omdat uw inkomen te laag is? Neem dan vooral contact met ons op via aan@vaartwelzijn.nl 

6. Wat gebeurt er bij te weinig inschrijvingen?
Antwoord: Bij gebrek aan belangstelling voor een bepaalde cursus kan het zijn dat de cursus niet doorgaat. Hierover ontvang je per e-mail tijdig bericht van de aanbieder of gemeente/ organisatie.

7. Wat gebeurt er bij te veel inschrijvingen voor een cursus?
Antwoord: Op de site kunt u zien hoeveel plaatsen er nog beschikbaar zijn. De inschrijvingen worden op volgorde van inschrijving behandeld. Wanneer er veel belangstelling voor een cursus is, schrijf je dan in voor de wachtlijst. Mochten er alsnog afmeldingen komen, dan kan iemand van de wachtlijst alsnog meedoen.

8. Hoe weet ik of ik een plek bij de cursus heb gekregen?
Antwoord: Alle kinderen (en ouders) krijgen direct een bevestiging per e-mail als ze zich hebben ingeschreven. Het aantal beschikbare plaatsen staat bij de cursus vermeld. Bij veel inschrijvingen kan het zijn dat er een extra cursus georganiseerd wordt. Bij het blokje jouw inschrijvingen (profielpagina) kan je zien voor welke cursus je je hebt ingeschreven. Staat het verkeerslichtje op groen () dan is alles geregeld.

9. Wat kan ik doen als er geen plaats meer is bij een cursus?
Antwoord: Wanneer je ziet dat een cursus vol is, kun je je voor aan andere cursus opgeven. Er staan zoveel verschillende cursussen in het programma dat er vast en zeker een leuke andere cursus is waaraan jij ook wilt meedoen. Bij sommige activiteiten is een wachtlijst beschikbaar. Schrijf je dan in voor de wachtlijst (zie 7).

10. Mag ik meedoen aan verschillende cursussen?
Antwoord: Dat mag. Kijk wel goed dat je op de aangegeven data en tijdstippen wel kunt, wanneer je je voor meerdere cursussen wilt opgeven. Let ook op dat je niet inschrijft op een wachtlijst voor een activiteit die tegelijk wordt gehouden met een activiteit waarvoor je al bent ingeschreven. 

11. Wat moet ik doen wanneer ik plotseling toch niet kan meedoen aan een cursus?
Antwoord: Het is heel vervelend als dit gebeurt, want de docenten rekenen op jou! Daarom is het héél belangrijk om van tevoren na te denken over de volgende vragen:
- wat wil ik graag doen
- mag ik van mijn ouders meedoen aan deze cursus
- wanneer is de cursus
- kan ik wel op de dag/tijd dat de cursus wordt gehouden  
- waar moet ik naar toe (niet altijd is de cursus bij jou in de buurt)?

Als het per ongeluk toch gebeurt dat je niet kunt, meld je dan af via aan@vaartwelzijn.nl Want dan kan er misschien weer een ander kind in jouw plaats deelnemen aan de cursus. Je kan je inschrijving zelf niet ongedaan maken.

12. Mijn kind heeft geen eigen e-mailadres. Kan hij/zij dan niet meedoen?
Antwoord: Kinderen die geen eigen e-mail adres hebben kunnen uiteraard gewoon meedoen en gebruiken het e-mail adres van hun ouders. Kies per kind (account) een uniek wachtwoord.

13. Hoeveel kinderen kan ik aanmelden per e mailadres?
Antwoord: Dit is in principe onbeperkt. Belangrijk is dat er per kind een uniek wachtwoord gekozen wordt. Op deze manier kunnen ouders telkens als (kind1, kind2 of kind3 inloggen) en de accounts beheren.

14. Wie is aansprakelijk?
Antwoord: De organisatie van Sportpas.nl, de gemeente, de deelnemende sportverenigingen en de sportaanbieders aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid voor de eventuele nadelige gevolgen aan sportbeoefening en/of andere activiteiten (zie ook de algemene voorwaarden).

15. Ben ik verplicht lid te worden van de aanbieder 
Antwoord: Nee, deelname aan de cursussen is vrijblijvend. Wel wordt van je verwacht dat als je je hebt opgegeven voor een cursus, je ook komt.

16. Moet er materiaal aangeschaft worden?
Antwoord: Nee, bijna alle organisaties zorgen voor materialen. Uitzonderingen staan aangegeven bij de betreffende cursussen.

17. Afgelasting
Als de weersomstandigheden slecht zijn of er een andere reden is dat de les niet door kan gaan, dan zal de aanbieder je dit natuurlijk laten weten. Dit gebeurt meestal per e-mail of telefonisch.

18. Hoe kan ik een account verwijderen?
Antwoord: Indien u geen gebruik wilt maken van de mogelijkheden van Sportpas dan kunt u uw account verwijderen. U logt in op uw account, kiest voor 'wijzigen profiel' (onder de afbeelding) en klikt dan boven het eerste invoerveld voor de link naar de pagina waar u uw account kunt verwijderen.

19. Wat gebeurt er met mijn gegevens?
Antwoord: Uw gegevens worden op een behoorlijke en zorgvuldige manier in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming verwerkt. Klik hier voor ons Privacy Statement

20. De website wordt niet goed weergegeven
Antwoord: Sportpas.nl is geoptimaliseerd voor gebruik met de meest recente browsers. Correcte weergave van oudere browsers (met name Internet Explorer versie 5, 6 en 7) wordt niet gegarandeerd. Gebruikt u een recente browser en wordt de website niet toch niet goed weergegeven, meldt u dit dan aan helpdesk@sportpas.nl. Vermeld in ieder geval de browser die u gebruikt, en voeg als het kan een schermafbeelding (printscreen) toe.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Staat uw vraag er niet bij? 

Voor meer informatie kunt u terecht bij het aan@vaartwelzijn.nl

Voor vragen over de cursussen kunt u contact met ons opnemen via: E-mail: aan@vaartwelzijn.nl
Voor technische vragen over deze website kunt u contact opnemen met Erik Holtman van Sportscan Tel: 0529 760 009, E-mail:helpdesk@sportpas.nl

<< Vorige pagina